Hur gör jag en beställning på er hemsida?

Att lägga en beställning är enkelt och säkert! Navigera helt enkelt till den produkt du vill köpa, klicka på knappen "Lägg till i varukorgen", granska din varukorg och fortsätt till kassan. Du kommer att bli ombedd att ange ditt föredragna fraktsätt och även välja en betalningsmetod. När du har granskat dina beställningsuppgifter klickar du på "Beställ" för att slutföra ditt köp.

Kan jag ändra min beställning efter att ha lagt den?
Vi strävar efter att behandla beställningar så snabbt som möjligt. Om du behöver göra några ändringar i din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart. Vi kan bara ändra beställningar som ännu inte har börjat behandlas för frakt.

Hur lång tid tar frakten?
Vår handläggningstid är 1 till 3 arbetsdagar, följt av 2 till 4 arbetsdagar för transport. Besök vår fraktpolicysida för att lära dig mer.

Erbjuder ni internationell frakt?
Nej, för närvarande erbjuder vi endast frakt inom Sverige.

När kommer min beställning?
Strax efter att du lagt din beställning kommer du att få en orderbekräftelse via e-post. I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se status på din beställning. När beställningen har skickats ut till dig får du även ett spårningsnummer som gör att du kan spåra din försändelse tills den anländer till önskad leveransplats.

Vilka betalningsmetoder accepterar du?
Vi accepterar betalningar via kredit- och betalkort men även betalningar via Klarna.

Kan jag ändra min leveransadress efter att jag har lagt en beställning?
Ja, du kan ändra din leveransadress inom 24 timmar efter att du lagt beställningen, dock måste du kontakta oss innan beställningen skickats iväg. Kontakta oss via Kundtjanst@beautyscent.se för att göra ändringen.

Vilken fraktleverantör använder ni?
Vi samarbetar med DB Schenker för alla våra leveranser inom Sverige.

Vad gör jag om jag får en skadad produkt?
Om du får en skadad eller defekt vara, vänligen kontakta oss omgående på Kundtjanst@beautyscent.se och bifoga detaljer samt bilder på problemet. Vi kommer att arbeta för att lösa problemet så snabbt som möjligt. 

Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter att jag har lagt beställningen?
Ja, du kan ångra eller ändra ditt köp innan din beställning har börjat behandlas. Om du vill göra en ändring, vänligen kontakta oss omgående via Kundtjanst@beautyscent.se. Efter att beställningen har börjat behandlas så gäller vår returpolicy.

Hur går en retur till?
För att göra en retur hos Beautyscent, följ dessa steg:

  1. Kontakta oss: Skicka ett mejl till vårt returteam på Kundtjanst@beautyscent.se för att initiera returprocessen. Ange ditt ordernummer och varför du vill returnera varan.
  2. Returbehörighet: När din returbegäran har godkänts får du instruktioner om hur du skickar tillbaka produkten.
  3. Packa varan: Packa produkten säkert i originalförpackningen tillsammans med eventuella tillbehör enligt våra instruktioner. 
  4. Skicka returen: Du står för returfrakten. Vi rekommenderar att du använder en spårbar frakttjänst för att säkerställa att din retur tas emot.
  5. Återbetalning: När vi mottagit och inspekterat din retur skickar vi ett e-postmeddelande för att bekräfta om din återbetalning har godkänts. Återbetalningen behandlas inom 7 arbetsdagar och en påfyllningsavgift på 99 kr dras av från din återbetalning.

Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor!

    Kontakta oss vid frågor, så hjälper vi dig att snabbt och enkelt hantera din reklamation!